Founder and CEO of DashTag

Epco Berger

In 2015 startte Epco met zijn droom: DashTag. Na de start in Nederland vertrok hij naar Amerika. Epco deelt zijn ondernemende en inspirerende start-up verhaal over hick-ups, successen, investeringen en de stap naar Amerika.

DashTag biedt spelers direct na afloop van de wedstrijd of training inzicht in persoonlijke statistieken. En dat op een manier die sterk geïnspireerd is op computergames, zoals FIFA en FootballManager en kanalen als YouTube en Twitch. Dus met rankings, leaderboards, wekelijkse challenges en updates. De data van de sensor bestaat uit nauwkeurige metingen van sprints die via de door ons ontworpen sportbot direct op een smartphone zichtbaar worden.

In een eerder interview met Brainport vertelde Epco
“We zagen een enorme kans om nieuwe technologie te gebruiken om iedere speler, zowel amateur als professioneel, inzicht te geven in zijn eigen sportdata. Dat was tot nu toe niet mogelijk”, zegt Epco Berger, oprichter van DashTag. “De Dash is ontworpen om direct en real-time feedback te geven aan de spelers. Een van onze belangrijkste doelen is om meer plezier te brengen in het voetbal door nieuwe technologieën. Daarom gebruiken we inzichten uit de gamingindustrie. Zo maken we bij DashTag als eerste sportbedrijf de link tussen het echte voetbalveld en de online wereld heel concreet.”